چرا بورس را انتخاب می کنیم؟

  • 2021-05-03 20:32:06
  • پژواک دانش
چرا بورس را انتخاب می کنیم؟

 

کسب سود: کسب درآمد مهم ترین هدف افراد از ورود به این بازار است. دو راه برای تامین این سود وجود دارد، اختلاف قیمت خرید با قیمت جدید سود برای سهم هایی که افزایش سود پیدا می کنند، یکی از این راهها است. راه دوم کسب سود به سهام دارانی تعلق می گیرد که تا برگزاری مجمع سالیانه، سهم خود را نگه می دارند.

 

 

پشتیبانی قانونی: سازمان بورس اوراق بهادار بر کلیه فعالیت سهام داران و تغییرات ایجاد شده در بازار بورس نظارت دارد تا از انجام معاملات قانونی ممانعت ورزد؛ لذا کلیه معاملات قانونی و حمایت قانونی نیز مشمول همگی سهامداران و سرمایه گذاران در این بازار می شود.

حفظ سرمایه در برابر تورم (Inflation): ارزش پول برای کشور با افزایش تورم کمتر می شود و سرمایه گذاری نقدینگی افراد در بازار مناسب، مانع از جلوه گر شدن این کاهش می شود. برای حفظ ارزش دارایی فرد در برابر تورم، سرمایه گذاری در بورس بهترین تصمیم است. زیرا به تدریج، تورم روی دارایی های شرکت نیز تاثیر می گذارد و ارزش آن افزوده می‌شود درنتیجه ارزش سهام شرکت افزایش می‌یابد.

 

 

تسهیل در فرآیند نقدشوندگی: به این معنی که در بازار بورس به راحتی می توانید سهم های خود را بفروشید و بعد پول نقد را به حساب بانکی خود باز گردانید؛ تقریباً 72 ساعت؛ این در حالی است که در بازارهای دیگر مثل بازار مسکن مدتی طول می کشد تا پول خود را نقد کنید. شایان ذکر است بدانید به جز موارد تعلیق یا توقف نماد، در بقیه موارد به سهولت می توانید فرآیند نقدشدن سهم را طی کنید.

 

عدم وجود محدودیت برای شروع سرمایه گذاری:  شما می‌توانید، سرمایه‌گذاری در بورس را با مبالغ کم آغاز کنید، این در حالی است که برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به مبالغ بیشتری است.

 

 

شریک شدن در اداره شرکت: ثبت یک شرکت نیازمند طی کردن مراحل اداری و قانوی است و قطعاً فردی صاحب شرکت می شود که سرمایه کافی برای شروع داشته باشد. خوشبختانه، بازار بورس، سهامداری و مالکیت شرکت ها را از طریق خرید سهام شرکت ها مقدور کرده است. هر فرد با توجه به میزان سهام خود مالک بخشی از شرکت است. هر چه سهم فردی بیشتر باشد میزان دخل و تصرف او در تصمیم های ان شرکت بیشتر و بیشتر خواهد بود. یک شخص حقیقی  با دارایی اندک نمی‌تواند شرکت بزرگ تأسیس کند ولی می‌تواند با خرید سهام یک شرکت بزرگ در تصمیم‌گیری و سودآوری آن شرکت، سهیم شود