کاربرد دستور print , Echo در پی اچ پی

  • 2021-06-05 11:41:56
  • پژواک دانش
کاربرد دستور print , Echo  در پی اچ پی

نحوه نصب php

نحوه نصب و اجراي PHP براي برنامه نويسي و استفاده از PHP به سه چيز كلي نياز است :

 الف) برنامه ي يا ابزاري براي كد نويسي : در ساده ترين حالت مي توانيد از برنامه Notepad براي كد نويسي استفاده كنيد . اما نرم افزار هاي حرفه اي مانند Dreamweaver , NuSphere PhpED و NetBeans و ... هستند كه در اين آموزش از نرم افزار Dreamweaver استفاده شده است .

 

 ب) مرورگر وب : براي مشاهده صفحات نياز به يك مرورگر مي باشد كه البته مي شود از مرورگر پيش فرض استفاده كرد ولي پيشنهاد مي شود از مرورگر Firefox استفاده شود.

 

ج) سرور اجرا كننده: PHP چنانچه بخواهيد برنامه ها و صفحات PHP را بر روي كامپيوتر خود اجرا كنيد نياز به نصب PHP و MySql مي باشد كه مي توان آن ها را به صورت تكي دانلود و نصب كرد ولي دو برنامه وجود دارند كه نقش وب سرور را ايفا مي كنند و همه برنامه ها و كتابخانه هاي مورد نياز را دارا مي باشند : WampServer و XamppServer كه در اين آموزش از Wamp استفاده شده است. كه مي توانيد اين برنامه رو از سايت خودش يعني www.wampserver com دانلود كنيد.

 

دستور print , Echo

 

در زبان php هر چيزي كه داخل تك كوتيشن هست را به عنوان رشته ميشناسد و هر چيزي كه اعم از اعداد يا متغيير ها رو داخل آن بنويسيم رشته در نظر ميگيرد ولي وقتي متني داخل دو كوتيشن مينويسيم و متغييري داخل آن مينويسيم PHP آن را ميفهمد و محاسبه مي كند . به مثال echo توجه كنيد:

php?>

;10=a$

;"echo "this IS $a 

;"<echo "<br

;"echo " this IS $a+10

:"<echo "<br

;"echo "this IS $a

<?

خروجی

This Is 10

This Is 10+10

This Is $a

 

در مثال بالا دست Echo "
"
برای رفتن به خط بعدی است.در php دو خروجی بر روی صفحه وب نمایش داده می شود یکی دستور Echo نسبت به print سریع تر است و هیچ خروجی ندارد و دومی دستور print بعد از چاپ عدد 1 را بر می گرداند که اختیاری است یعنی نمی خواهد حتما خروجی print را در متغیری بریزد به عنوان نمونه به مثال زیر توجه کنید:

php?>

;"echo "this IS number 

;"<echo "<br

;"print "this IS number 

//

;"<echo "<hr

    ;"echo "this IS number ";. "this IS good 

;"<echo "<br

=b$

    ;"print "this IS number ";. "this IS good

;"<echo "<br

 ;"print "this IS number ";. "this IS good

//

;"<echo "<hr

;echo $b

<?

خروجی

.This Is Number

.This Is Number

This Is Number . This Is Good

This Is Number . This Is Good

This Is Number . This Is Good

 

جهت ثبت نام کارگاه آنلاین طراحی وب با PHP   کلیک کنید.