ارز دیجیتال چیست؟

  • 2021-06-05 11:50:39
  • پژواک دانش
ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتالی چیست و چگونه می توان از طریق آن سرمایه گذاری کرد؟

طی سال های گذشته، با انقلابی عظیم در دنیای مدرن دیجیتالی رو به رو شدیم و آن هم بحث ارزهای دیجیتالی است.چه چیزی از این مبحث می دانید؟

آیا از اهمیت این ارزهای با خرید و از کاربردهای آنها مطلع هستید؟

ما در اینجا قصد داریم کاربرد ارز دیجیتال را برایتان توضیح دهم.ارزهای مجازی و رمز پایه (رمزارز) یا همان کریپتوکارنسی (cryptocurrency) از جمله مباحث جدیدی هستند که طی چند سال اخیر در مبحث بازاریابی اینترنتی جایگاه بسیار مهمی به دست آورده اند. این ارزها هر دو در واقع زیر مجموعه ارزهای دیجیتالی (Digital currency) هستند. این ارزها این روزها نقش بسیار زیادی در تعاملات تجاری و اینترنتی دارند و حجم مبادلاتی که ارزهای دیجیتال در آن نقش دارند به مفدار چشم گیری زیاد بوده و این مقدار با سرعت بالایی در حال افزایش است.

 

ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که از نام این مبحث پیداست، ارز دیجیتال یک واحد پولی مخصوص به دنیای دیجیتالی "عمدتا اینترنتی" است و فقط به صورت مجازی قابل دسترس است. در واقع ارزهای دیجیتالی هیچ شکل و ماهیت فیزیکی مثل اسکناس ها یا سکه ها نداشته و صرفا به منظور خرید و فروش های الکترونیکی از آن ها استفاده می شود. شاید بتوان اینطور گفت که این واحدهای پول، شبیه به همان پول های رایج همیشگی ما هستند که در حساب های بانکی به آنها دسترسی داریم. با این تفاوت که واسطه های فیزیکی در این میان وجود ندارند. درست مثل زمانی که با کمک کارت بانکی خود در فضای مجازی اقدام به خرید، فروش و هر نوع معامله تجاری دیگر می کنید، ارزهای دیجیتال نیز به همین حالت هستند.

 

به همین خاطر باید بگوییم تنها تفاوت عمده یک ارز دیجیتال با یک ارز واقعی در این است که بر خلاف ارزهای واقعی، به صورت مستقیم نمی توان ارزهای مجازی را به پول نقد(فیزیکی) تبدیل کرد. اما اگر چنین تصمیمی دارید، می توانید با کمک برخی از سیستم های مبادله ای، در ازای هر مقدار ارز دیجیتالی، مقدار مشخصی از یک واحد پولی واقعی را در یک حساب بانکی دریافت کنید. این سرویس در ایران نیز توسط برخی سایت ها و شرکت های فعال در این حوزه ارائه می شود.

 

جهت ثبت نام کارگاه معامله گری ارزهای دیجیتال اینجا کلیک کنید.