انواع روش های ماینینگ

  • 2021-06-20 09:13:10
  • پژواک دانش
انواع روش های ماینینگ

روش های ماینینگ:

1:استفاده از سیستم های خانگی یا PC

برای شروع این کار شما به یک کامپیوتر با پردازشگر مرکزی معمولی و از آن مهم تر یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند نیاز دارید. برای بحث ماین کردن، از جایی که پردازش ها معاملات ریاضی رمز گذاری شده هستند و با توجه به ماهیت و نوع عملکرد آن ها، پردازشگر های گرافیکی برای انجام این معاملات مورد نیاز هستند.

 

البته بعضی از ارزها و بعضی از سیستم های ماینینگ که با عنوان Cpu Mining شناخته می شوند برای انجام این محاسبات از پردازشگر مرکزی استفاده می کنند اما اغلب این موارد سرعت کم و بازدهی پایینی دارند.

 

جالب است بدانید در چند سال اخیر کمپانی های معروفی همچون ASUS یا MSI با تولید انواع و اقسام قطعات کامپیوتری مخصوص ماینیگ به نوعی خود را در این بازار سهیم کرده اند. این شرکت های کامپیتوتری با عرضه قطعاتی مثل مادربوردهای ماینیگ با قابلیت اتصال 20 کارت گرافیک مختلف، ابزاری بسیار حرفه ای برای ماینرهای خانگی فراهم کرده اند. حتی قطعات دیگری مثل پاورهای ماینیگ، رم های مخصوص ماینیگ و از همه این موارد مهم تر، کارت گرافیک های مخصوص ماینینگ نیز توسط خیلی از این شرکت های کامپیوتری تولید شده است.

 

همان طور که گفته شد، پردازش های تراکنش ها در بلاک چین توسط پردازشگر گرافیکی GPU صورت می گیرد. بنابراین حداقل چیزی که به آن نیاز دارید یک گرافیک قدرتمند با توان پردازشی بالا است. کاربران حرفه ای از مادربردهای چند اسلاته به منظور بهره گیری از چندین کارت گرافیک استفاده می کنند تا با این کار از حالت عادی جندین برابر توان پردازشی بیشتر داشته باشند و در نتیجه کسب درآمد زیادتری داشته باشند. شایان ذکر است که اخیرا سیستم عامل هایی مبنی بر لینوکس مثل ethos یا SimpleMiningنیز عرضه شده اند که بسیار سبک بوده و صرفا برای ماین کردن تولید شده اند. این سیستم عامل ها برای ابزارهای ماینیگ مثل ریگ ها یا ASICها استفاده می شوند اما استفاده از آن ها در سیستم های خانگی نیز بلامانع است.

 

2:استفاده از سیستم ها و ابزارهای موسوم به ASIC

روش دوم که روش حرفه ای برای ماین کردن است، روشی با عنوان ASIC یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است. این متد درواقع نوعی ابزار ساخته شده از چیپ های پر سرعت است که از انرژی الکتریسیته کمتری نسبت به سیستم های ماینیگ رایج بهره می برد و مصرف برق آن نیز کمتر است. این سیستم ها در حقیقت دستگاه هایی هستند که فقط چیپ های مخصوص ماین و سیستم عامل ها و پنل های مربوطه در آنها به کار برده شده است و از ابعاد کوچک تری نیز برخوردار هستند.

 

ASACها چیزی شبیه به ریگ های ماینینگ هستند اما توان پردازشی آنها بسیار بالا است. البته با توجه به نوع آنها، می توان گزینه هایی از این دستگاه ها را خریداری کرد که ابعاد بزرگ تری داشته و در نتیجه گرافیک ها و چیپ های بیشتری را درون خود قرار داده باشند. از جایی که این سیستم ها در نهایت سرعت به پردازش کردن و ماین کردن می پردازند و از جایی که محفظه زیادی برای جریان هوا در آنها وجود ندارد، به منظور کاهش دمای راندن هوای گرم استفاده می شود.

 

از این دستگاه ها نمی توان در اتاق های معمولی استفاده کرد. چرا که معمولا سر و صدای زیادی از این دستگاه ها ایجاد شده و از آن مهم تر گرمای ایجاد شده توسط این دستگاه در یک اتاق مسقف و در بسته باعث افزایش چشم گیر دمای هوا شده و همین مسئله می تواند در مدت کوتاهی عملکرد آنها را با اختلال و یا حتی خرابی روبه رو کند. به همین خاطر است که از دستگاه های ASIC در اتاق های سرد و غیر قابل سکونت استفاده می شود.

 

جهت ثبت نام کارگاه معامله گری ارزهای دیجیتال اینجا کلیک کنید.